Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Sunday, April 28, 2013

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku 6




Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku...6


Tajuk: Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku…6
Penulis: Kaseh Ayuni
Hak cipta terpelihara
6.


“Ayu  ..  kenapa  buat  saya  begini?  Kenapa  tolak  saya  jauh-jauh?”  Sudin  merenung  tajam  wajah  Ayuni.  Sudin  akan  dapatkan  juga  kepastian  dalam  ketidakpastian  kata  hati  Ayuni  pada  hari  ini  juga.  Ayuni  takkan  dibiarkan  lagi.  TAKKANN...!

 Sudin,  dah  berapa  saya  cakap!  Panggil  saya  Ayuni,  bukan  nama  Ayu! Nama  itu  eklusif   hanya  untuk  ahli   keluarga  saya  sahaja  yang  boleh  digunakan. “ Ayuni  merenung  tajam  wajah  selamba  Sudin  yang  tajam  merenungi  Ayuni.  Geramnya  Ayuni  lihat  wajah  selambanya,  bagaikan  ada  aura  cabar  mencabar  sahaja  tika  itu.  Ayuni  tahu  akan  maksud  sebenarnya,  Sudin  memang  sengaja  mahu  naikkan  darah  Ayuni.  Dia  bagaikan  ada  agenda  tertentu!

“Oleh  itu  jadikanlah  saya  juga  hak  eklusif  Ayu!” spontan  Sudin  berbicara  sambil  menajamkan  lagi  pandangannya.  Ayuni  tersentak  seketika.  Apa?  Dia  benar-benar  serius  ke  dalam  hal  itu?  Aduhai,  apa  lagilah  alasan  yang  Ayuni  mahu  berikan?  Oh  Tuhan..  Tolonglah  hamba-Mu  ini...

“No!”

“Why?  Masakan  Ayuni  ni  sudah  ada  yang  berpunya  kot?”  teka  Sudin  sebarangan.  Sudin  tersenyum  lebar  kepada  Ayuni.

Ayuni  tergelak  kecil. “Kalau  ya,  bagaimana?” Fuhh!!  Mintak-mintaklah  Sudin  percaya  akan  kelentongnya  itu.  Bolehlah  Ayuni  bernafas  dengan  tenang  sekiranya  Sudin  mengalah  dalam  hal  merebut  hatinya.

“Bawa  saya  bertemu  dengannya!”  tenang  sekali  Sudin  berkata. Deruan  ombak  yang  kian  memukul  pantai  kini  giat  pula  memukul  tangkai  hatinya.  Bagaikan  ada  seribu  debaran  sedang  memukul  hati  Ayuni.  Ishh!!  Lelaki  ini  memang  sakit  betul, susah  betul  mahu  menyakini  dia  yang  Ayuni  sudah  dipunyai  oleh  orang  lain.

“Kenapa?”

“Saya  mahu  minta  dia  putuskan  hubungan  dengan  Ayu!” Dengan  selamba,  Sudin  mengenyitkan  matanya  kepada  Ayuni  yang  sudah  terkejut  dengan  kata-katanya  itu.  Ayuni  jangan  ingat  dengan  seremeh  itu  alasannya  yang  boleh  buatkan  Sudin  melepaskan  dirinya.  TAKKAN...!! Ayuni  akan  tetap  menjadi  miliknya,  hanya  tunggu  masa  dan  detik  sahaja.  Kalau  beribu  orang  pun  Sudin  boleh  tawan,  apalah  sangat  dengan  hati  Ayuni  itu.  Petik  jari  sahajalah!

What? Awak  memang  gila!” Ayuni  mencerlungkan  anak  matanya  kepada  Sudin

“Iya.  Saya  memang  gila.  Saya  sudah  tergila-gilakan  Ayu..!”    

Nonsense!!”  Ayuni  pun  segera  bangun  dari  tempat  itu. Panas  pula  rasanya  dalam  hati  ketika  berbicara  dengan  Sudin.  Entah  apalah  yang  merasuk  dalam  dirinya.  Nampak  begitu  tekad  benar  mahu  mendapatkan  Ayuni  dalam  hidupnya.  Nak  kata  Ayuni  ini  cantik,  masih  lagi  banyak  wanita  cantik  di  luar  sana.  Masakan  tiada  seorang  pun  yang  terlekat  sewaktu  mereka  bertemu  dalam  urusan  urusniaga  perniagaan?  Isshh...  susah  benar  ya!

“Ayuni..  izinkan  saya!  Lembutnya  wanita  kerana  senyumannya.  Cekalnya  wanita  kerana  beraninya.  Patuhnya  wanita  kerana  setianya.  Sabarnya  wanita  kerana  imannya.  Kasihnya  wanita  kerana  belaiannya.  Lemahnya  wanita  kerana  air  matanya.  Ikhlasnya  wanita  kerana  simpatinya.  Pendamnya  wanita  kerana  cemburunya.  Sayangnya  wanita  kerana  sifat  keibuanya.  Maka,  kerana  itulah  saya  akan  menjadi  lemah  kerana  tanpa  Ayuni,  saya  akan  menjadi  seorang  lelaki  yang  kalah.  Ayunilah  tonggak  kehidupan  saya.  Semua yang  saya  katakan  tadi  itu,  ada  apa  Ayuni.  Maka,  tak salah  kan  sekiranya  saya  mahukan  Ayuni  dalam  hidup  saya?”  Sudin  meluahkan  isi  hatinya  sambil  melutut  di  belakang  Ayuni.

Langkah  Ayuni  segera  terhenti.  Begitu  syahdu  sekali  luahan  itu.  Sudin  ini  sedang  baca  skrip  cinta  ke  sehinggakan  bisa  meruntuhkan  dinding  keras  hati  Ayuni? Ayuni  pun  berpaling  dan  melihat  akan  Sudin  masih  lagi  melutut  dengan  ada  bunga  di  tangannya. 

“Apa  yang  awak  buat  ni?  Bangunlah!!  Malu  tahu  orang  tengok!”  Ayuni  berkata  geram  dengan  sikap  romantisnya.  Nasib  baiklah  hati  Ayuni  sudah  jadi  lembut  sikit,  kalau  tidak  harus  sahaja  Ayuni  biarkan  sahaja  Sudin  begitu  sepanjang  hari.  Apa  dia  ingat  sini  Kuala  Lumpur  ke?  Eh..  sini  itu  Terengganu.  Silap  hari  bulan,  ada  sahaja  pegawai  cegah  maksiat datang  kasi  surat cinta.  Ada  mahu  ker?

“Tak.  Saya  takkan  bangun  selagi  Ayuni  belum  menerima  saya!”  ucapnya,  degil. Gelengannya  semakin  laju.  Sudin  langsung  tidak  menghiraukan  akan  pandangan  orang  sekeliling.  Baginya,  Ayuni  harus  dimiliki!  Harus!  Apa  juga  caranya,  Sudin   akan  bertanggungjawab!

“Sudin!  Bangunlah.  Awak  nak  ke  nanti  datang  pegawai  cegah  maksiat  datang  dan  bawak  kita  ke  pejabat  tok  kadi?”  ugut  Ayuni  spontan.  Ayuni  sudah  membahang  wajahnya  menahan  malu  ekoran  terdengar  bisikan  nakal  serta  siulan  mengusik  daripada   pengunjung  dan  anak  muda  di  pantai  batu  Buruk  itu.

“Ah?  Boleh  ke  gitu?  Kalau  begitu,  saya  akan  terus  melutut  dan  tunggulah  kedatangan  pegawai  itu.  Lagi  bagus,  kan?”  Sudin  sudah  berwajah  ceria.  Ayuni  menepuk  dahinya.  Aduhai,  makin  kita  mahu  menakutkan  dia,  semakin  kita  pula  yang  terkena. Entah  apa  lagilah  caranya  yang  harus  Ayuni  buat.

“Shamssuddin  Salleh!  Awak  boleh  tak   berfikiran  rasional  sikit.  Sini  adalah  Terengganu,  bukannya  di  Kuala  Lumpur.  Sini  adalah  negeri  yang  penuh  dengan  budaya  timur.  Penduduk  di  sini  sangat  mengutamakan  budaya  timur,  jadi  tolonglah...  bangun!”

Sudin  tatap  wajah  Ayuni.  Ada  rasa  sendu  pada  wajah  Ayuni.  Ya  Allah,  dia  terlupa  akan  hal  itu. Lalu,  Sudin  pun  perlahan-lahan  bangun  namun  terjatuh  kembali. Ayuni  sudah  cemas.  “Ehh..  kenapa  ni?”

“Kebas  kot. Yelah,  dah  lama  kan  saya  melutut!!”

“Tu  lah,  ikut  sangat  kata  hati.  Kan  awak  sudah  sakit.  Boleh  tak  kalau  nak  buat  apa-apa  itu  ingat  sikit  pada  saya.  Saya  bimbang,  tahu!”  Ayuni  berleter  tanpa  sedar  apa  yang  dituturkan.  Sudin  tersenyum  bahagia.  Ya  Allah,  terima  kasih!  Kau  telah  dengar  doaku..  Ayuni  benar-benar  sayangkannya  selama  ini,  tetapi  kenapa  dia  menafikannya?  Mesti  ada  sebabnya.

“Macam  mana?  Ada  rasa  kebas  tak  lagi?”  soal  Ayuni  dan  pandang  wajah  Sudin.

“Ada.”

“Awak  ni.  Kan  dah  menyusahkan  diri  sendiri  tu!  Bla  bla...”  Ayuni  makin  pertingkatkan  lagi  bebelannya  itu.  Namun  Sudin  rela  mendengarnya.  Semakin  banyak  Ayuni  berleter  semakin  lebar  senyumanya.  Indahnya  apabila  perasaan  disambut. Rasanya  mahu  sekarang  juga  mahu  berkahwin  dan  menghalalkan  perhubungan  kami  berdua.

“Ayu..”  panggil  Sudin,  lembut.

Ayuni  mengangkatkan  wajahnya.  Lalu  Sudin  berkata,  “Selama  ini  saya  terlalu  rindukan  awak.  Rindukan  kata-kata  awak.  Saya  rasa  terlalu  sunyi  apabila  awak  tiada.  Saya  rindu  untuk  dengar  suara  awak,  gelak  tawa  awak,  senyum  awak,  serta  kenakalan  awak  yang  mengada-ngada  itu...  jika  Allah  halalkan  saia  untuk  saya  mencintai  awak,  mengasihi  awak  dan  menyayangi  awak  untuk  selamanya,  saya  selalu  berdoa  yang  semoga  awak  sentiasa  akan  menjadi  milik  saya  buat  selamanya...  walaupun  sebenarnya  kita  hanya  mampu  merancang  dan  DIA lah  yang  akan  menentukan  segalanya..!”

Ayuni  terkedu,  entah  kenapa  pada  hari  ini  sahaja  Sudin  begitu  banyak  sekali  menyentuh  hatinya  dengan  kata-kata  puitis.  Dan  sejak  bila  pula  si  Shamsuddin  Salleh  itu  reti  dalam  hal  berperasaan  itu.  Mesti  dia   ada  mahaguru  Cinta  kot.

“Apa  maksud  awak?”

“Ayuni.. izinkan  saya  ya.  Ni  pun  ayat  karangan  saya  spontan  saya.  Dengar  ya..  Izinkan  saya  Enter  dalam  hidup  awak.  Add’ hati  awak  dalam  hati  saya. ‘Block’ tangisan  awak. ‘Post  senyuman  awak.  Favourite’ gelak  tawa  awak  dan  Save  nama   awak  selamanya  dalam  hati  ini  buat  selama-lamanya..” Sudin  mulai  bangun  dan  mengeluarkan  sesuatu  dari  kocek  seluarnya. Ayuni  sudah  mulai  terkedu,  adakah  itu  benda  yang  sama  sedang  Ayuni  fikirkan  tika  itu.  Adakah  Sudin  mahu  melamarnya  buat  kali  kedua?  Arghh...  Ayuni  mahu  pengsan  rasanya.  Cepatlah...  oksigen  di  mana?  Breath  in..  breath  in...!

“Apa  yang  awak  mahu  buat  ni?”

“Shuu...!”  Sudin  memberikan  isyarat.  Mana  pula  benda  itu.  Jangan-jangan  dia  terlupa  untuk  membawanya.  Aduhai,  kacau  betul.  Sudin  tetap  mahu  mengeledah  semua  koceknya   dan  TINGG!  Ada!  Syukurlah.

“Ayuni..  be  my  wife..”  ucapnya  lantas  melutut  dan  mengeluarkan  cincin  yang  dahulu  pernah  dikembalikan  oleh  Ayuni.  Ayuni  sudah  spontan  terkejut. Sudin  benar-benar  sedang  melamar  dirinya  itu  pun  di  hadapan  semua  orang  di  pantai  Batu  Buruk  ini.

Ayuni  diam.  Tiada  reaksi.

“Ayuni..  please  marry  me.  Be  my  wife  dan  jadi  ‘hawa’  saya  di  dunia  ini.   Izinkan  saya  mendapatkan  kembali  tulang  rusuk  kiri  saya  di  dunia  ini. Saya  tahu  saya  bukannya  sekacak  Yusuf  sehingga  kasih  Zulaikha  tidak  berbelah  bagi  buatnya.  Saya  juga  tahu  yang  cinta  saya  tidak  seagung  cinta  Balqis  buat  pencinta  hatinya,  Sulaiman.  Saya  mengerti  yang  rindu  saya  juga  tidaklah  sehebat  rindu  Adam  terhadap  hawanya.  Dan  saya  lagilah  faham  yang  sayang  saya  bukanlah  melebihi  sayangnya  Nabi  Muhammad  S.A.W  untuk  Khadijah.  Tapi  satu  sahaja  yang  pasti  bahawa  cinta,  kasih,  rindu  dan  sayang  saya  hanyalah  eklusif  untuk  Ayuni  seorang  sahaja..!”  Sudin  kian  melamarnya.

Ayuni  benar-benar  mahu  terasa  pengsan  sahaja  mendengar  ayat  lamar  Sudin.  Aduhai,  hatinya  sudah  terbuai-buai.

“Jawapan  saya. No!”

“What?”  terjerit  semua  yang  sedang  melihat  kami  berdua.  Ayuni  dan  Sudin  berpaling. Mak  aii..  ramainya  penonton  tak  dijemput.

“Kenapa?”  soal  mereka  serentak  dengan  soalan  Sudin.

“Kerana  saya  akan  lebih  memilih  cinta  Allah berbanding  dengan  cinta  seorang  manusia.  Cinta  Allah  tidak  dapat  ditukar  ganti, manakala  cinta  manusia  akan  semakin  silih  ganti.  Cinta  Allah  suci  tulus  hingga  ke  mati,  cinta  manusia  pula  selalu  berakhir  dengan  kebencian. Cinta  Allah  menyuburkan  ketaqwaan,  dan  sentiasa  akan  menyuruhkan  hamba-Nya  meninggalkan  larangan-Nya.  Manakala  cinta  manusia  ini  meninggalkan  syariat-Nya. Cinta  Allah  pula  sepanjang  masa  dan  cinta  manusia  pula  sekejap  ada,  sekejap  tiada.”  Ujar  Ayuni  dengan  panjang  lebarnya.

“Kalau  itulah  alasannya,  saya  mengerti.  Maaflah  kerana  selama  ini  saya  terlalu  taksub  ingin  mengejari  cinta  Ayuni  sehingga  terlupa  akan  cinta  yang  hakiki.  Saya  juga  mahu  berterima  kasih  kerana  sudi  menerima  dirinya  ini  walaupun  untuk  sedetik.  Maafkan  saya.  Saya  takkan  menganggu  Ayuni  lagi!”  Sudin  tersenyum  hambar  dan  terus  berlalu  pergi.  Pergi  dan  terus  melangkah  pergi  tanpa  berpaling  lagi.

Ayuni  tersentak.  Adakah  benar  Sudin  sudah  pergi  meninggalkannya?  Pergi  dan  takkan  kembali  lagikah?  Suara  Ayuni  bagaikan  terkelu  mahu  memanggilnya  kembali.  Ya  Allah,  apakah  yang  aku  sudah  lakukan  itu?  Jahatkah  aku  kerana  menghancurkan  hubungan  yang  Kau  redhai  mahu  terbina?  Kejamkah  aku  kerana  meranapkan  impian  seorang  Adam  dalam  mendapatkan  kembali  si  tulang  rusuknya? 

Sudin,  ketahuilah  bahawa  walaupun  susah  bagi  awak  menerima  akan  hakikat  itu,  boleh  tak  awak  bersabar  dengan  cinta  ini  dan  tolonglah  simpan  cinta  saya  ini  agar  mekar  dalam  hati  awak.  Saya  tak  mahu  awak  pulangkan  kembali  sebab  saya  mengerti  yang  sekiranya  ianya  terjadi  maka  akan  kecewalah  saya  jadinya...  itulah  pesanan  di  angin  lalu  akan  bisikan  hati  Ayuni  buat  kekasih  hatinya,  Shamsuddin  Salleh.


Bersambung....


22 comments:

Anonymous said...

we, supposed, was meant to attract the neighbouring blacks.
Scores of reefs are actually lying idle in Queensland from where tremendous yields
were obtained nearby the surface, but which were abandoned for want of capital.
Finding the Venus reef abandoned he went towards the Four Mile,
two miles distant, and found about fourteen Chinamen
camped there.

Also visit my web site - pirate bay torrent download

Anonymous said...

My wife had arrived in the South, so I was at good
hands. Have you played any gigs out and about, any house parties, any school dances.
Much maudlin sentimentally, and a lot empty declaration, have been written
and spoken about crime, and from the punishment of criminals with death.


Look into my website - bt the pirate bay

Anonymous said...

Much has been said and discussed the crimes committed with the aborigines against the white man, nonetheless it needs to be remembered the blacks were given great provocation.
Not only does a digger realize that it is extremely possible he or she look for a good deal of gold with almost no trouble,
but, worse still, he knows he could work quite difficult without getting
any gold at all. Neighbours were few in number, there
were only three other women living within the neighbourhood -
all lived in a choice of bark huts or tents using their
young children.

Feel free to surf to my site - kickass torrent website

Anonymous said...

A fascinating discussion is worth comment. I think that
you should write more on this issue, it might not be a taboo subject but usually people don't talk about these issues. To the next! Cheers!!

my web site: torrent

Anonymous said...

"I'm still not really a main character. Indeed the truly great tale of Shrek with his fantastic unforgettable combination of friends goes on in moviegoers minds his or her capability to make us laugh captivated the hearts of millions. They want to speak with the people who grow their food.

My page ... family guy hd

Anonymous said...

by Granny Janny. It''. You bet.

My blog post: family guy hd

Anonymous said...

Please note that Ktorrent works on Gnome, KDE and Xfce desktops.
If not, then there ought to be an option to start out downloading again.
These sites attract the best torrent websites in addition to their reviews to a single spot.


Here is my blog post; pirate Bay illegal

DarLiNa said...

Bile nak wat sambungan ? Cite nie best la .

Anonymous said...

This would have been a good sign, even as we had
not supposed to find a lot fine gold inside the stone.

Nash, who had received a gigantic claim in reward for his discovery, could be seen almost any day busily at work.
Juni, als Bombenanschläge in Kathmandu und anderen Städten Nepals
acht Tote und 22 Verletzte forderten.

my website - torrentboxmd

Anonymous said...

He is usually ready and willing to prove Himself by
accomplishing those ideas we consider impossible including those
ideas we regard as miracles. There are several people that talk about using torrent to transfer data to some large number of people at once.
Marc Cuban has developed a whole new movie theatre model similar to those that are springing up over the country.


Feel free to visit my homepage :: torrent proxy

Anonymous said...

As an example, if you happen to conduct a quest for anything precise
within a filesharing method (including Limewire), youll observe numerous helpful information on
some of your results. Even when it is possible
to preview the file, you are going to often realize that the
video or audio constantly skips to another part of the media which has already been downloaded.
Marc Cuban is promoting a whole new movie theatre model similar to those that are springing up over the
country.

my webpage - pirate bay

Anonymous said...

No matter whereby the world you travel developing a little
little bit of home will always make being away easier now
with the top Torrent VPN that little piece
of home could be on your laptop or mobile device.
The two apps we discussed upper the couple support Bit - Torrent installations, but like Limewire they were a little worn with this aspire.

The Bit - Torrent protocol basically lets people to upload and distribute
aspects of a file in the same time.

Feel free to visit my webpage :: pirate proxy

Anonymous said...

It's easy to get caught up in your own personal writing and allow it to go pull
you along. Torrent files, when added into a torrent application, can be
distributed among numerous numbers of people without the need of any major
hardware costs and server fees on a particular individual.

The pure dispute is most hopefully that bunch of its users don't really know where to find.


Feel free to visit my blog: the pirate bay

Anonymous said...

The two murdered troopers, Power and Cahill, were men from
good Irish families. Have you played any
gigs out and about, any house parties, any school dances.

Good fishing ended up being be been in this river all the all year round, during flood-time, when water was clear
fish may be seen taking the bait with a depth of 10 feet.



my page - tarantino movies 2012

Anonymous said...

Samuels (Eminem) “Nothin’ On You” — Philip Lawrence,
Ari Levine, Bruno Mars & Bobby Simmons Jr. Father come to Melbourne a really sick man, anf the husband immediately underwent treatment by
specialists for his throat trouble. Finding the Venus reef abandoned he went on the Four Mile, two miles
distant, and discovered about fourteen Chinamen camped there.



Feel free to surf to my site: torrentshell jacket review

Anonymous said...

Tips On Their Own Use Of Anti Aging Skin Care Products and kwas hialuronowy opinie.
Tips On Their Own Use Of Anti Aging Skin Care Products

Also visit my blog - kwas hialuronowy ceny

Anonymous said...

One of the very most lucrative businesses women can be
into may be the creation of accessories. Virus Barrier
X5 is often a popular virus scanner intended for Mac computers.
Body Language is nonverbal, usually unconscious, communication with
the use of postures, gestures, and facial expressions.


My homepage pirate proxy (http://cinematakias.blogspot.gr)

Anonymous said...

Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
like you wrote the book in it or something.
I think that you can do with some pics to drive the message home a little
bit, but instead of that, this is magnificent blog.
A great read. I'll definitely be back.

My blog ... katproxy

Anonymous said...

I hope these tips have given you some useful information about roofs.
They had arranged a number of signals between themselves.
Juni, als Bombenanschläge in Kathmandu und anderen Städten Nepals acht Tote und 22 Verletzte forderten.



Take a look at my web-site; pirate bay torrent tracker

Anonymous said...

What 9 Herbs And Supplements Lower Blood Pressure Naturally And
Which Candy Makes It Go Up and kwas hialuronowy cena.
What 9 Herbs And Supplements Lower Blood Pressure Naturally And Which Candy Makes It Go
Up

Feel free to surf to my site kwas hialuronowy pastylki

Anonymous said...

My wife had arrived in the South, so I was in good hands.
Nash, who had received a gigantic claim in reward for his discovery, could
possibly be seen almost any day busily at work. On the
Early days with the Peak Downs Field from "The Peak Downs Telegraph".


my web page :: torrentshell or rain shadow

aku_slamber said...

Otway dik nak buat sambungannya...next week in April 2015. Tq for reading,Darlina

Nuffnang Ads