Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Friday, September 23, 2011

Minah Kampung, Encik Bandar 7

Bab 7



“Bye, see you again!” lambaian E-an dengan tergelak kecil. Hon kecil dibunyikan tanda mengucapkan selamat tinggal.

Erfan segera bangun dan mengintai dari celah-celah tingkap. E-an sudah balik. Lambatnya! Cemburu dan perasaan marah mulai menguasai pintu hatinya.

Kereta mewah yang beredar meninggalkan kawasan ini mulai dipandang dengan penuh kehairanan. Sejak bila minah kampung ini pandai berkawan dengan orang berkedudukan sebegitu? Sugar daddy E-an ker?

Erfan termenung sendirian. Entah kenapa perasaan sedikit terusik apabila ternampak sebuah kereta mewah yang menghantar E-an pulang. E-an keluar dengan siapa?

Ada senyuman yang menari di bibir E-an apabila E-an berjalan masuk ke dalam rumah ini. Erfan sudah terbakar dengan perasaan hatinya. Sabarlah duhai hati. Siapa Erfan untuk menghalang pergerakan E-an di luar waktu kerjanya. Erfan mati akal.

Erfan berhasrat mahu memarahi semahunya atas kelewatan E-an pulang ini. Dia cukup pantang sekiranya E-an balik sebelum jam 6 petang. Bunyi kunci dibukakan dari luar. Erfan sengaja duduk dalam gelap.

“Fuhh, nasib baiklah dia tak ada dalam rumah, selamat aku!” E-an bersuara perlahan-lahan. E-an tidak tahu yang Erfan mendengari semua omongannya ini. Hanya menunggu masa sahaja untuk Erfan beraksi.

E-an mencapai suis utama lalu ruang tamu ini terang berderang. E-an berjalan melintasi Erfan yang selesa duduk di sofanya. Seriau bulu roma E-an menegak. Wait!! E-an merasakan yang ada orang tadi di sofa.

E-an berpaling dan melihat kembali. Kosong, tiada pun orang. Mungkin E-an silap pandang ni. Saat E-an berpaling, wajah garang Erfan menyapa. “Makkk!!! Hantu bonceng!!!!”

Perit sekali telinga Erfan mendengar jeritan nyaring E-an ini. Budak ini lempang laju-laju kang.

“Eh, aku lah ini. Erfan!”

E-an berwajah pucat. Tiada langsung kesan darah di wajahnya. Kemudian E-an rebah di sofanya. Erfan sempat menyambut akan badan E-an dari terus rebah ke lantai.

“E-an!! E-an..sayang, don’t do this to me! I just joking! Please wake up!” ujar Erfan di luar kesedarannya. Entah kenapa saat ini Erfan bagaikan tidak mahu kehilangan E-an.

“E-an!” jeritnya perlahan dan mengusapi pipi ini. Please, wake up!

“Apa yang perlu aku lakukan ni? Borhan!” Erfan segera mencapai telefonnya dan mendail nombor Borhan. Agak lama jua deringan itu berdering. Angkatlah cepat, Borhan.

“Hello, wass uup bro? Lama tak kol. Apa cerita?” ujar Borhan dengan penuh ceria.

“Datang rumah aku sekarang. Dia jatuh sakit!” Erfan berterus terang.

“Dia? Dia tu sapa!”

“Just datang cepat sekarang!” talian itu dimatikan. Erfan masih lagi memaku kepala E-an. E-an bagaikan tidak bernyawa. Ya Allah, janganlah Kau ambil dia secepat ini. Erfan masih memerlukannya lagi.

“Borhan, cepatlah!”

***************************************

“She is ok, just tired. She must rilek and have good healthy!” Borhan memaklumkan akan keadaan sebenarnya E-an. E-an yang lena di atas katil milik Erfan ditatapnya lama. Syukurlah, E-an tak kena apa-apa penyakit yang serius.

“Thank you very much. I owe you!” Erfan tersenyum kembali. Hilang sudah rasa bimbang yang bersarang dalam hatinya. Satu impiannya hanya mahukan E-an bangun dan melawan cakapnya seperti biasa.

“Who is she? Your mistress?” soal Borhan dengan kening terangkat.

“Watch up your mouth!” tuding jari Erfan tegak di hidungnya. Borhan mengangkat tangan tanda sorry.

“She just my maid!” hanya itu yang diluahkan dan menghantar Borhan ke pintu.

“Maid? Perempuan secantik itu jadi orang jadi kau? You must be kidding me!” gelaknya bagaikan tidak percaya dengan omongannya. Diketuk jua akan kepala Borhan ini. Erfan bilang benar-benar, diomongnya palsu.

“Betullah.”

“Sure? Dah berpunya?”

Laju sahaja keluhannya dikeluarkan. Berat itu masalah ini. Sukar jua mahu Erfan tembak akan isi hati E-an. Mereka selalu bertengkar sahaja. Manalah ada masa nak bercakap dari hati ke hati.

Kini, Erfan sendiri tengok ada lelaki lain pulak yang cuba memasuki dalam hidup E-an. Makinlah dia bimbang dan risau. Takut si bunga ini jatuh ke tangan kumbang yang lain. Bukan calang-calang orang.

“Panjang keluhan tu! Ada masalah ker? Sharing is caring!” tersusun gigi Borhan di depannya dalam senyuman. Erfan langsung tidak senang duduk dibuatnya.

“Nothing. I will handle it alone! Thanss asking!”

“Oklah, kalu kau nak seseorang, you know where to find me. See you again. Kau tahu nak cari aku kat mana ya!” Borhan berjabat tangan dan mulai menuju ke keretanya.

“Kalaulah Borhan tahu, adakah Borhan akan memberikan jalan penyelesaiannya?” Erfan pening. Kenapalah susah sangat nak cakap, saya suka awak pada E-an ini? hanya 3 kata sahaja kan? Ucapkanlah sebelum terlambat.

Erfan segera menuju ke bilik yang E-an sedang lena terbaring. Wajah lena E-an menari di matanya. Ya Allah, kenapa perasaan ini semakin mekar tumbuh dalam taman hatinya. Sudah jatuh cintakah aku kepadanya?

“E-an ketahuilah yang aku rindukan suara kau. Bangunlah! Jangan terus terlena!” Erfan mengucup perlahan jemari E-an. Deruan nafas E-an menyapu perlahan pipinya. Kalaulah E-an tahu...

Deringan handphone menyentakkan Erfan yang mahu mengucupi dahinya. Erfan mengeluh kecil. Siapa pulak yang hubunginya saat sebegini. Kacau betullah.

“Seth Mihir? Siapa pulak ni? Bangla mana ni?” Erfan melihat sekilas akan nama pemanggil yang memasuki talian ini. mahukah panggilan ini diangkat?

“Hello?” tangannya pantas menekan butang hijau tanpa menghiraukan akalannya yang menegah. Hatinya meronta-ronta ingin tahu akan siapakah Seth Mihir ini.

“Hello, E-an! I miss you like crazy!” ada suara garau di talian sana. Lelaki lah, ingatkan bangla mana yang hubungi E-an. Dibuang jauh akan perasaan cemburu yang mulai menjalar dalam hatinya. Erfan perlu menjaga hatinya.

“Hello!” Erfan mengeraskan suaranya. Panas sungguh hatinya mendengari ucapan penuh kerinduan ini kepada jantung hatinya. Mahu kena baling telefon ini ke luar kan...

“May I speak to E-an, please!” pinta lelaki itu di talian. Erfan mendengus kasar. Isy, gatal bebenorlah lelaki ini. Sempat lagi mintak bercakap dengan E-an.

“May I know who is line first?” Erfan mulai bertindak seperti polis pencen. Dia tergelak di talian.

“Her friend!”

“I know it, names?”

“Call me, Mihir! And who are you?”

“Her special friend!” laju pula Erfan menjawab. Sejak bila pulak E-an mengiktiraf akan Erfan ini kawan istimewanya.

“Oh, really. E-an haved told me about you. Erfan, right?”

“Yup, that me. I hope E-an tell a very good story about me!” Erfan mulai kembang-kempis hidungnya kerana sudi jua E-an menceritakan dirinya. Semoga lelaki ini yang E-an ini hanya miliknya walaupun bukan secara rasmi. Erfan merasakan ada arus kimia antara mereka berdua.

“E-an still there?” Pintanya dengan segera. Entah kenapa Mihir dapat merasakan yang Erfan seolah-olah ingin mengelakkan dirinya berbual dengan E-an. Mihir sudah mulai merindui gadis manis itu. Hanya E-an dalam fikirannya.

“Sorry, my honey is sleeping!” sinis Erfan menjawab dengan harapan lelaki ini akan berputus asa. Erfan tersenyum sendiri.

“Oppss sorry, just give her message that I want to take her going somewhere tomorrow! Thank you!” Talian itu dimatikan saat pesanan disampaikan. Jangan haraplah Erfan akan menyampaikan pesanan ini kepada E-an. Kirim salamlah.

“Ok!” pendek jawapannya. Memang Erfan akan bakar jua handphone E-an ini hari ini jua agar lelaki ini takkan lagi berbual dengan E-an. E-an, kenapa perlu ada lelaki lain di dalam hidupmu? Apakah tak cukupkah kehadiran aku sahaja?

E-an mengeliat perlahan. E-an membuka mata luas-luas. E-an berada di mana sekarang ni? Kenapa biliknya lain sangat warnanya. Kemudian, ada sesuatu sedang menyentuhi tangannya.

E-an pandang ke tepi. Erfan? Apa yang dia buat kat sini? Kenapa pulak perlu pegang tanganku? Mahu ditarik tangan ini, kemas sekali pegangan si bapak gorilla ini.

“Apa yang telah terjadi semalam? Macam mana aku boleh berada di katil ini? Aku berjalan ker masa tidur?” soal E-an penuh persoalan.

“Hey, bangunlah!!!” gerak E-an dengan menarik anak bajunya. Liatnya mamat ini nak bangun tidur. Kang, aku cium ni, konfem dia takkan sedar!

“Ermm...morning, sayang!” ujar Erfan dalam mamai.

E-an terkejut dengan kata ucapan ini. Dia panggil aku, sayang? Sayang ker melayang? E-an bermonolog sendiri. E-an menepuk pipinya tanda mahu tersedar yang ini bukannya mimpi.

Sakit dan perit. Sah. Ini bukannya mimpi. Erfan ini dah hilang akal ker?

“Kau dah bangun?”

“Ye.”

“Buatkan aku sarapan. Aku nak makan nasi lemak pagi ni!”

“Nasi lemak?”

“Yes, anything problem’s?” ujar Erfan dan bangun sambil menggosokkan anak matanya. E-an mulai bangun dan mengemaskan katil ini. Erfan dapat merasakan satu getaran yang indah saat melihat panorama ini. alangkah indahnya jika ini semua satu kenyataan. Fikiran Erfan melayang jauh dan berkata dengan penuh manja.

“E-an.. tak naklah!”

“Tak nak apa, boss?” E-an berpaling pantas! Dahinya berkerut seribu. Apa pulak tak kena dengan boss aku ini.

“Nasi lemaklah.” Ujarnya pendek dan menatapku lama.

“Habis tu nak apa?”

“Your lips!!” wajahnya senyum penuh miang keladi. E-an segera melemparkan anak bantal ke arahnya. Sempat lagi mahu bergurau denganku di pagi hari ini. Tak sukalah dengan Erfan yang baru ini. E-an lebih rela mengadap Erfan yang lama dari yang ini. Gataiii!!!

“Ohh...sempat lagi lemparkan bantal yaa!” Erfan mulai mengambil bantal itu dan melemparkan kembali kepada E-an. E-an mengelak dan mereka berdua saling melempar bantal di pagi yang indah ini.

Keduanya ketawa riang. Episod tengking menengking, berdebat kata bagaikan pasang surutnya. Erfan bahagia dengan situasi yang tercipta ini. E-an pula gelisah dengan Erfan yang baru ini. Terkena virus H1N1 ker dia ini?

Bersambung..

Like it? J

No comments:

Nuffnang Ads