Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Tuesday, September 27, 2011

Minah Kampung, Encik Bandar 16

Bab 16




Seth Mihir setia menantikan kedatangan E-an di Taman Tasik Titiwangsa. Sudah beberapa minggu Seth tidak bertemu dengan E-an kerana kekangan masa dalam bisnes yang baru dibuka cawangannya di Malaysia.

Rindunya Seth Mihir akan wajah manis E-an ini. telatahnya yang manja jua kian menggamit hatinya untuk segera bertemu. Setibanya di Malaysia, Seth terus menghubungi E-an untuk bertemu dan E-an bersetuju.

Jambangan bunga Ros Merah ini dicium lembut. Seth mahukan pertemuan ini akan menjadi bermakna buat E-an. Dari jauh, Seth ternampak akan E-an sudah tiba dengan keretanya. Seth segera bangun dan membetulkan pakaiannya.

Senyumannya kian lebar apabila melihat E-an melambai-lambai dari jauh. “She is here!” ujarnya dengan bersemangat dan bersedia dengan jambangan bunganya ini.

Hi, are I’m late?” E-an menegurnya manis. Seth Mihir mempelawanya duduk.

This flowers for my beautiful lady! So long not to see. I’m very miss you!” Seth Mihir meluahkan rasa kerinduannya. E-an tergelak manja di sisinya. E-an menyambut jambangan bunga ini dan mencium lembut.

For me?”

“Only for you!”

“Why red roses?”

“Because you’re the beatifull lady for me. Like the flowers. That way i always remember you!” Seth Mihir mulai menyampaikan isi hatinya secara halus dan berlapik.

Thank You. Sorry, I didn’t bring anything for you!”

“It’is ok. I’m not the kid must you give me the present!”

“Yeah.. so fat you now!” Gurau E-an dan meneliti susuk badannya. Seth Mihir pun sama menatap badannya. E-an ini mesti sengaja nak bergurau dengannya.

“Are you kidding me?”

“Nope, I’m telling the truth!” E-an menyakinkan Seth Mihir yang Mihir sudah berisi sedikit. Mihir segera menampar lembut pipinya dan E-an tergelak kecil.

So, how your bussiness?”

“Ok this time. You know, I’m really busy handle the new bussiness in Malaysia with your friend’s company. Erfan, if not my mistake!”

“Erfan? So, you’re that partner ni his new project?”

“Yeah! So, where is Erfan?”

Senyuman E-an mati saat mendengari nama Erfan. Hatinya menjadi sakit. Buat pertama kalinya kami telah bertengkar dan saling merajuk antara satu sama lain. Sebabnya, kerana Fareda.

E-an menatap sayu gambar pertunangannya ini. Wajahnya yang penuh kegembiraan dan bahagia utuk mengundang seribu rasa dalam jiwanya. Erfan, lelaki pertam berjaya menebusi hati besinya. E-an mengakui yang dahulu E-an amat meluat sekali dengan Erfan kerana sikapnya.

Namun tanpa disedari, perasaan benci ini bertukar menjadi sayang. Jerit pekik hanyalah mainan halwa telinganya. “Kenapa hubungan ni sudah merasai kehambarannya? Di manakah silapku?”

“Erfan, I miss you!” luahnya apabila bersendirian dalam kamar peribadinya. Erfan tiada di rumah kerana menghantar Fareda ke klinik.

“Kalau sayang ni nak marahkan si Fareda tu, janganlah sampai cederakannya. Abang tak suka tau dengan cara sayang ni. Fareda ni masih baru lagi di Malaysia ni. Fareda budak-budak lagi. Tengok, apa yang sayang dah buat!” Erfan mulai lemparkan tuduhan kepadanya.

E-an terkejut dengan tuduhan ini. Sejak bila pula aku mencederakan Fadera. Setahunya, E-an telah menolong Fareda yang terjatuh di dalam tandas. Lantai licin kerana E-an baru selesai cuci baju di sana guna tangan. Masa itu, kebetulan E-an melalui ke dapur dan terdengar jeritan dari Fareda.

“Mana ada E-an cederakan Fareda pun!” E-an mempertahankan dirinya.

“Jangan nak putar belitkan ceritalah. Abang tak mahu lagi sayang cemburu sehingga sanggup cederakan Fareda.” Terus Erfan beredar pergi dengan memegang erat tangan Fareda.

“Sakitnya kaki Eda, bang!” rengek Fareda dengan manja dan terlentok di bahu Erfan. Fareda sengaja berbuat sedemikian agar E-an semakin sakit hati dengan diri Fareda.

“Sabar ya, kita pergi klinik dan check kaki Eda ya! Boleh jalan tak ni?” soal Erfan prihatin dengan kesakitan yang ditimpa oleh Fareda.

“Tak, sakit sangat bila nak berpijak ke lantai!” wajah Fareda berubah seolah-olah sangat sakit. Makin kuat pegangan tangannya di bahu Erfa. E-an sudah panas hati lalu menghempas kuat pintu bilik. Nak bermanja pun bertempatlah.

E-an kecewa, marah dan geram kerana difitnah sedemikian rupa. E-an terus jalankan operasi mogok dengan Erfan. Satu hari handphonenya dimatikan. Malas nak terima sebarang sms dan jua panggilan dari Erfan.

Hey, E-an? Are you still here?” soal Seth Mihir dengan melambai-lambaikan tangannya di wajah E-an. E-an tersedar dan mulai tersenyum menutupi kesilapannya yang berkhayal.

Sorry!”

“It’is ok! So, where we want going now?”

“Watching movie at KLCC!” E-an memberikan pandangan dan terus Mihir bersetuju. Kami saling berjalan berdua menuju ke kereta Mihir. Kereta E-an ditinggalkan di sini.

Mihir memang seorang lelaki yang romantik. Tengoklah, sempat lagi dibukakan pintu kereta buat E-an. E-an pula terasa segan dilayan bagaikan seorang puteri.

***********************************

Are you joking?” mata E-an membulat. Pertama kali Mihir jujur dengannya. Sesekali matanya melirik jua ke kiri dan kanan. Ada sahaja mata nakal dari wanita lain akan melirik pada Mihir. E-an memang akui yang Mihir memiliki semua pakej sebagai lelaki maskulin.

“Nope, that is the real story. First time I’m in love!”

“Wow. Who is the lucky girl? Can I meet her and wish good luck for her because she made you are in love!” E-an berasa teruja sekali mahu bertemu dengan perempuan yang berjaya buatkan Mihir jatuh cinta. Tentunya bukan calang-calang orangnya yang Mihir sayangi.

Mihir tatap tajam wajah E-an yang leka makan ais krim.. inilah gadis yang sangat aku cintai. Kalaulah E-an tahu akan hal sebenarnya, adakah keceriaan ini akan terus di wajahnya?

I’m waiting!”

“I think I must keep it this secret. If have the real time, you will meet her!” Mihir berbuat keputusan untuk rahsiakan dahulu hal ini. Baginya kegembiraan ini tidak perlu dimusnah lagi. Biarlah E-an tidak tahu akan hal ini. Akan tiba masanya.

E-an kembali menjamu ais krim berperisa coklat ini dan makan dengan gelojoh. Mihir dengan sikap gentlemannya, bangun lalu mengelap perlahan kesan comot di tepi bibir E-an.

E-an tersentak dengan kelakuan ini. Mihir benar-benar melayaninya dengan baik dan terasa diri ini dihargai. “Thank you!”

“It’s such a great feeling to love someone in heart. We always become so fresh!” tiba-tiba Mihir berkata dengan penuh bersemangat dan senyuman yang tak lekang dari bibirnya. Air Latte ini dihirupnya perlahan-lahan. Wajahnya sangat berseri-seri.

E-an hanya tersenyum penuh manis saat mendengari kata-kata ini. “You don’t thing it happen so fast?”

Seth Mihir menatap lama wajahnya. Wajah Mihir yang tampan ini ditatap E-an dengan penuh malunya. Kenapa pula E-an bagaikan rasa pandangan ini ada makna sesuatu yang tersembunyi?

“You know what, everything appears to have changed. I was told that girls were the most excited ones in love, but we men are very more excited too. It if feels as if every song being played on FM were my very own. What song was that...?” Mihir mulai berceloteh tanpa henti-henti dalam cafe’ Starbuck ini.

E-an lebih rela tadah telinga daripada menyampuk. Orang sedang dalam dilamun cinta katakan. Semuanya indah baginya. Begitu jua dengan dirinya ketika bersama-sama dengan Erfan.

“I just need you now...” nyanyi Mihir akan seni kata lagu bahasa inggeris. E-an masih terleka menatap di luar cafe’. Di ingatan hanya fikirkan akan amukan dari Erfan. Sudah berjam-jam lamanya E-an keluar ini. Tentunya Erfan akan mengamuk sakan padanya. Erfan tidak hiraukah dirinya yang keluar? Walaupun E-an mengisytiharkan mogok kepadanya, dalam hati masih jua mahukan Erfan ambil kisah mengenainya.

“You even heard the song?” soalnya dan menatapku manja. Bibirnya asyik dengan senyuman sahaja.

“Err..sorry, no. What.. kind of that song..?” E-an melayani bicaranya. Angin aircond kerap kali menyentuhi pipinya. Dinginnya suasana di Starbuck ini. Jelas kelihatan yang ada sahaja pasangan kekasih yang bermanja di hari minggu.

“I thing it’s about the song of a girl appearing like the bright sunshine and so on. I have a longer list now! Like a shower after jogging, cologne after a shave, morning tea, breakfast with reading a newspaper and I feeling really good. And you now what, my family is like you!” panjang lebar bicaranya ini.

“You’ve acting as if they’ve already consented about me!” E-an membalas lambat-lambat. Agak payah jua nak tuturkan dengan fasih akan bahasa kedua ini. Merangkak seperti baru belajar berjalan.

Jom, I want bring you some place. You will like it, that my favourite place.” Mihir memanggil pelayan yang ada dan membayar harga minuman kami ini. Kedua antara kami mulai bangun dan berjalan seiring sejalan menuju ke kereta mewahnya. Sesekali ada jua tawa yang tercetus di sepanjang jalan. Mihir begitu bijak membuatkanku ceria di sisinya.

Mihir memandu keretanya menuju ke satu tempat yang cukup mendamaikan. “E-an, I’ve come this spot with my family on several occasions. But with you, the same spot looks extra beautiful to me today. Thank you are here today dan accompany me!” kereta diberhentikan.

“Really?” E-an bersuara perlahan.

E-an segera keluar dan ingin menikmati akan pemandangan yang dikatakan indah ini. Seth Mihir pula menurunkan cermin keretanya sambil menarik kaca matanya. Dipakaikan kaca mata itu di matanya dan mulai keluar dari kereta ini.

Mihir telah berjanji pada diri sendiri sekiranya Mihir telah bertemu dengan gadis pujaan hatinya, inilah tempat pertama yang mereka akan kunjungi bersama-sama. Kini, ianya sudah menjadi kenyataan. Dari raut wajah E-an, Mihir mengerti yang E-an sukakan tempat ini.

E-an bertenggek di pagar yang ada. Indahnya pemandangan ini. Mendamaikan dan memang cantik sekali. Betullah kata Mihir ini. Bunyi kicauan burung dan air terjun yang berhampiran makin menghangatkan lagi suasana ini. Kabus yang ada membuatkan E-an berasa bagaikan berada di negara Korea.

“E-an, will you be my partner in my life, be my soul mate for ever dan ever?” Mihir menuturkan ayat penuh syahdu ini. E-an terkedu. Terdiam seribu bahasa. Apakah jawapan yang perlu E-an berikan kepada lelaki kelahiran dari Singapura ini?

E-an terdiam seribu bahasa. Saat itu pandangannya jatuh pada sebentuk cincin ini. Wajah Erfan menyapa di tubir matanya. Wajahkah aku menolak akan lamaran ini daripada lelaki sebaik Mihir? Aku sudah diikat oleh Erfan. Kenapa Mihir melamarnya?

“Mihir..E-an..E-an..”

It ok, take your time!” Mihir cuba bertolak ansur dengan dirinya. Mihir melepaskan nafas dengan gembira kerana berjaya jua meluahkan jua perasaannya. Hatinya terasa lapang sekali.

Please send me to home!”

“Ok! But i really means what i’m telling you!”

E-an hanya mampu tersenyum penuh hambar. Kenapa semua ini perlu terjadi sekarang. Kini, E-an tersempit antara kedua-dua lelaki ini. Dalam fikirannya bingung sekali. Di kirinya ada Mihir yang amat menyayangi. Di kanan ada Erfan yang terlalu menyintainya.

Kalaulah aku ada pasangan kembar, tentu masalah ini takkan jadi serumit ini. Mihir..oh Mihir.

Apakah jawapan E-an? Adakah E-an akan sudi terima Seth Mihir Rizryel ini? dan bagaimana dengan Erfan selaku tunangnya?

Like? J

No comments:

Nuffnang Ads