Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Friday, September 23, 2011

Minah Kampung, Encik Bandar 5

Bab 5



“Hello Malaysia. In today’s episode, we present to you all a succesfull man who owns 25 companies with a turnover of over 15 billion businessess ranging from clothes to polymer to petroleum to handmade paper but who has completed. This person just 27 years old in his life. We present to you Mr. Seth Mihir Fizyrel. He is here in our amidst today.”

Kamera mulai memfokuskan kepada wajah insan ini. Seraut wajah mulai terlayar di kaca mata semua yang menonton. Penonton di angkasapuri sudah lama cair dengan seraut wajah ciptaan Illahi ini.

“Hi everyone. I’m Seth Mihir Fizyrel.” Ucapnya sopan. Berpakaian kot warna putih dengan ditemani sepasang kaca mata nipis membuatkan wajahnya selesa dipandang dan tampak muda dari usianya. Kacaknya dia ini.

“As you all know, Seth Mihir is one of the most eligible bachelors in Singapore. So, let’s ask him his private life about his love life!” pengacara itu memulakan akan soalan yang digemari ingin tahu oleh semua orang.

“I wonder why people are interesting in somebody else’s private life.!” Jawabnya dengan mimik wajah yang selamba di dalam rancangan live ini di kaca televisyen. Alahai..saat melihat wajah ini, jatuh sudah tangkai jantung hati

“That’s because you are a very successful businessman and handsomen bachelor. And one more than anything else, you are a Page 3 victim!” tergelak-gelak pengacara ini berbicara dengannya.

“Page 3 victim! That’s probably why i’m not married. I hardly know what marriage is all about.” Jawabnya dengan penuh yakin dan senyuman di bibirnya.

“So, what excites you?” pantas soalan itu ditanya oleh pengacara muda ini. wartawan memang penuh dengan soalan-soalan kasi maut.

Cameraman mulai memfokuskan kepada usahawan muda ini. Seth Mihir mengambil nafas panjang dan tersenyum. Agak lama jua soalan ini dibiarkan tergantung.

“A girl, who cares not for the traditional ways of marriage, who is fun-loving and has an identity of her own.” Bicaranya dengan fikiran sedang terbayangkan seseorang.

Pengacara wanita itu tersenyum melirik kepadanya., “So, you have some one in your personal life. This is good news for our channel!”

Pengacara itu mulai tersenyum penuh bermakna dalam wajah yang penuh ceria ingin mengorek rahsianya, “Who is she? From a rich family or a non-resident Singapore? Or an actress? You must share it for us now!”

“You will have to wait to wait to find out, Velza. All I will say is that I have fallen in love for the first time. And from what I know about her, i think she is girl of my dreams.

Sambungnya lagi dalam satu nafasnya seterusnya..“She is like an open sky, as transparent as a stream and as fiercely independent as a wild orchid. Having her is like owning an island filled with natural resources. Some a part of the world, yet unbounded.” Panjang lebar kata-kata daripadanya.

Saat pertemuan kali pertama dengan wanita itu di mana wanita itu berdiri tegak di depan keretanya terimbas kembali di layar fikirannya. Saat dirinya menghabiskan masa bersama-sama jua kini dalam angannya.

Segalanya terlalu indah untuk dilupakan sebegitu sahaja. Wajah wanita misteri itu yang penuh keceriaan sewaktu bertemu dengan kesukaannya, telah mendebarkan hatinya. Keindahan dan kejujuran di wajahnya menggambarkan seribu rasa.

“Well..well..well. Very long explantion about your mystery woman ha! But we respect your personal life, but we also will desire to see you back soon on this show with her!”

“Sure!” balasnya dengan yakin dan tersenyum manis dengan ajakan itu.

“Thank a lot. Congratulations.”

“Thank you, Velza.” Akhir akan sessi episod hari ini.

“Well done!” sahut penerbit rancangan ini dan ke semuanya bersalaman dan mengambil peluang bergambar dengan tokoh usahawan muda dan digilai oleh semua wanita.

“We hope you can come again and bring your woman in here!”

“I will. I must leave now. See you!” ujarnya dan terus berlalu menuju ke syarikatnya. Velza hanya tersenyum dalam kehampaan. Sudah berpunya rupanya akan insan ini. Siapakah wanita yang bertuah ini.

“How’s interview?”

“Like usual. They just want know about my personal life! You must find her as soon as possible!” Seth Mihir mulai memberikan tugasan baru kepada PA nya. Jelas ketara di wajahnya Seth Mihir sudah terkena panahan cinta pandang pertama.

“What her name?”

“Ajnabee!”

“What?”

“I don’t know! Just find her!” ucapnya yang belum ketahui akan nama sebenarnya. Hanya wanita asing sahaja yang digelarkan buatnya. Di manakah dia perlu mencari wanita itu di bumi Malaysia yang luas ini?

Hanya ni sahajalah intro seseorang yang mungkin akan mewarnai dalam kisah hidup E-an dan erfan..who is he?

Like? J

No comments:

Nuffnang Ads