Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Sunday, February 24, 2013

Mr. Date 1

Aku, Nur  Zaara  telah  dicabar  oleh  kawan  baikku  sendiri  agar  mencari  seorang  teman  lelaki  untuk  menghadiri  satu  majlis  pertemuan  semula  di  sekolah  menengah  lamaku  yang  akan  bermula  pada  bulan  3  ini.  Aduhai, tiada  penyakit  mulalah  ada  penyakit  baru.  Dari  mana  harus  aku  dapatkan  seorang  lelaki  untukku  jadikan  sebagai  teman  date  aku?

"Aku  cancel  la  jemputan  itu.  Malaslah  aku  nak  pergi."

"Eh,  kau  jangan  nak  cari  penyakit.  Inilah  harinya  kau  harus  munculkan  diri. Bila  lagi  kau  nak  tayangkan  diri  kau  ni kepada  mereka  yang  selama  ni  selalu  mengeji,  mengutuk  kau.  Dulu, kau  tu  pernah  gemuk.  kini  kau  dah  kurus  meletopss  gitu.  So,  kau  wajib  pergi. Hal  teman  date  kau  tu,  serahkan  saja  pada  aku!" ujar  Aryna  dengan  bangga.  Dalam  fikirannya,  sudah  ada  calon  yang  sesuai  akan  berdampingan  dengan  Zaara.

"Kau  sure tak  ni?"

"Yakinlah  pada  aku.  Pernah  ke  aku  hampakan  kau  selama  ni?"

Zaara  mengangguk  lemah.  Air  suam  diteguk  kembali  dan  kad  undangan  itu  dibiarkan  begitu  sahaja. Aduhai,  adakah  ini  masanya  untuk  Zaara  bertemu  kembali  dengan  semua  kisah  masa  silamnya? Aryna  tersenyum  melihat  gelagat  Zaara.  Aryna  melihat  di  sekeliling,  ada  sahaja  mata  nakal  yang  melihat  pada  wajah  cantik  milik  Zaara,  namun  Zaara  langsung  tidak  menghiraukannya.  Baginya  itu  semua  adalah  sementara  sahaja.

Maka  bermulalah  operasi  untuk  mencari  Mr.  Date  untuk  Zaara.

No comments:

Nuffnang Ads